6.3.6.1 Act out a similar dialogue. Use the dialogue in Ex. 2
as a model.
Student A: Your friend looks awful. Ask what the problem is, then
tell him/her what to do.
Student B: You have a headache. Tell your partner. Agree to do
what he/she advises you to do.
• Intonation (high rising tone to express sympathy)
көмектесесізжерме керек
1. It was a cold winter night. It was snowing hard and I wanted to get back home quickly.
2. I've never worked so hard in my life as now when I am writing my diploma-paper.
3. I learnt riding a bike when I was five years old. I've been riding for 20 years already.
4. Where was he going when you met him in the morning? — To the library.
5. I've never worn a tie to work and I refuse to start now.
6. No sooner had I reached the door than I realized it had been locked.
7. As I was crossing the road I saw Alice coming out of the bookshop. She said she had bought some English books in the original.
Объяснение:
2 Выберите правильный ответ.
Почему Элеонора написала письмо?
а зарегистрироваться для участия в программах
б, чтобы запросить дополнительную информацию о
программы
3 Отметьте () все вопросы, о которых спрашивала Элеонора
в ее письме.
а
с
возраст
студентов, участвующих в
программы
б, если бы ее младшая сестра в начальной школе могла
принять участие
сколько экскурсий будет
г что бы делали студенты
д как зарегистрироваться в программах
е сколько стоят программы
g, если бы она могла зарегистрироваться только на часть
программы