5 Ask about people in your class. Describe hair, clothes and location. Who's the guy with the long hair sitting near Togzhan? That's Kaisar. Who's the girl with the red skirt behind Asian? I think it's Nastya. барммааа
1. Какая система используется при заказе и назначении лекарств? 2. Что такое метрическая единица веса? 3. Какие единицы объема вы знаете? 4. Чем полезны справочники для практиков? 5. От кого по закону требуется предоставлять полную информацию об использовании новых лекарств? 6. Как вводятся лекарства? 7. На какие группы классифицируются препараты? 8. Относятся ли препараты только к одной группе? 9. Какова цель приема антибактериальных препаратов? 10. Из чего изначально получены антибиотики? 11. Какая реакция может развиться, если у человека аллергия на некоторые лекарства?
2. He asked if they would go to the cinema tonight.
3. She asked if I was tired.
4. The trainer asked if Ann liked playing volleyball at school.
5. The teacher asked Mrs. Brown whether her children did their homework.
6. She asked Bill if he was hungry.
7.She asked her son if he has read the novel.
8. He asked if she played the piano.
9. We asked if he/she got up early.
10. They asked if I would go skiing today.
11. She asked whether he was busy yesterday.
12. She asked if I played chess two days ago.
13. We asked if he has returned.
14. They asked whether she drinks tea for breakfast.
15. He asked if I spoke English.
16. She asked if he liked the concert yesterday.
17. He asked whether it was Bond Street.
18. He asked whether these were my books.
19. We asked whether the rain has stopped.
20. They asked if they were late.
21. She asked if I was reading for a while.
22. He asked if she was sleeping.
23. He asked whether I was angry with him.
24. She asked me to do her a favor.
Перевод вопросов:
Объяснение:
1. Какая система используется при заказе и назначении лекарств? 2. Что такое метрическая единица веса? 3. Какие единицы объема вы знаете? 4. Чем полезны справочники для практиков? 5. От кого по закону требуется предоставлять полную информацию об использовании новых лекарств? 6. Как вводятся лекарства? 7. На какие группы классифицируются препараты? 8. Относятся ли препараты только к одной группе? 9. Какова цель приема антибактериальных препаратов? 10. Из чего изначально получены антибиотики? 11. Какая реакция может развиться, если у человека аллергия на некоторые лекарства?