3. перепишите предложения, подчеркните в каждом из них participle i and participle ii и установите их функции, т.е. укажите, является ли оно определением, обстоятельством или частью глагола-сказуемого. переведите предложения на язык. 1. in 1830 maps began to use north and south to distinguish the two largest islands and by 1907 this was the accepted norm. 2. have you begun studying english? 3. over the centuries these settlers developed a distinct culture now known as māori. 4. the major advanced and developing countries restore their economical performance. 5. wellington chosen a capital for its central location is also a seat of the parliament. 6. new zealand is developing at an amazing pace.
2. ringing - Participle I, определение. Она не обратила никакого внимания на звонящий телефон.
3. shocked - Participle II, обстоятельство. Потрясённый до глубины души, я покинул его.
4. discussing - Participle I, определение. Статья, в которой обсуждалась новая система школьного образования, появилась во всех газетах.