3. Перепишите и письменно переведите следующие предложения, обращая внимание на функцию глагола to be (смысловой глагол, глагол-связка, вс глагол, устойчивое
выражение, модальный глагол).
1. All students are to write a yearly project by the end of this course.
2. We are to take certain special steps to clarify the situation.
3. Are you frightened of spiders?
4. The garden was surrounded by a low stone wall.
5. The library was also an office and a place to talk, a place where business meetings or negotiations could
take place.
6. It’s 8 a.m. Kyle is leaving his home. He has to be at work at 8.15 but the road takes 30 minutes. He is
going to be late.
Finally the day came, when I first came on the scene well of this house. I was so worried that didn't notice, as the curtain rose. When I spoke to him, I didn't recognize his own voice. Then ended the first act and the curtain has fallen. I felt that I was crying because I was very upset: I thought I was bad played a role. I was approached and spronin why I was crying. "Don't you hear the audience applauding you? You played perfectly.
At first I believed it, but then I was under my teacher, one of the oldest actors of the theatre, and said that he really liked my playing. I was approached the other actors and said that I had fulfilled my role. It was the happiest day of my life.
Вы не можете позавтракать сейчас, сказал Птица.
Вы должны умыться сначала. Фермер и его семья всегда моют руки перед завтраком. Ты живешь в их доме, и ты должны делать то, что они делают. Ладно, сказал Кот. Я живу с семьей
фермера и в их доме, и я должен делать то, что они делают.
И кот открыл рот и начал умывать.
Но когда он был чистым и хотел приступить к своему
завтраку, он не нашел птицу. Умная маленькая птичка
улетела. Она была в саду на высоком дереве. Она
была счастлива и начала петь.
Теперь я понимаю, кот сказал я должен умыться, но я должен умыться после обеда. И теперь все кошки умываются после обеда.