2. What are the largest rivers of Kazakhstan? 3. How many lakes in the country? Write the names of lakes.
4. What river flows to the Caspian sea?
5. Write about natural resources of Kazakhstan.
6. When the coat of arms of Kazakhstan was adopted?
7. Who are the authors of the national emblem?
8. Describe the national emblem (in written form).
9. What is the main law of the state?
10. Who can be elected the President of Kazakhstan?
11. How can the President of the Republic be elected?
12. What is the highest representative body of the country?
13. What does Parliament perform?
14. What does Parliament consist of?
15. Who forms the Senate?
16. How are the deputies of Mazhilis elected?
17. Who implements the executive power in the country?
18. Who is the Government headed by?
19. What do you know about our judicial system?
20. What are the functions of local representative and executive bodies?
ˈmeəri hæd ə ˈlɪtl læm,
hɪz fliːs wɒz waɪt æz snəʊ,
ænd ˈɛvrɪweə ðæt ˈmeəri wɛnt,
ðə læm wɒz ʃʊə tuː gəʊ.
hiː ˈfɒləʊd hɜː tuː skuːl wʌn deɪ,
wɪʧ wɒz əˈgɛnst ðə ruːl,
ɪt meɪd ðə ˈʧɪldrən lɑːf ænd pleɪ
tuː siː ə læm æt skuːl.
ænd səʊ ðə ˈtiːʧə tɜːnd ɪt aʊt,
bʌt stɪl ɪt ˈlɪŋgəd nɪə,
ænd ˈweɪtɪd ˈpeɪʃəntli əˈbaʊt,
tɪl ˈmeəri dɪd əˈpɪə.
"waɪ dʌz ðə læm lʌv ˈmeəri səʊ?"
ði ˈiːgə ˈʧɪldrən kraɪ.
"waɪ, ˈmeəri lʌvz ðə læm, juː nəʊ."
ðə ˈtiːʧə dɪd rɪˈplaɪ.
У Мэри был маленький барашек.
У Мэри был маленький барашек.
Его шерсть была белой как снег,
И всюду, куда бы ни шла Мэри,
Барашек бежал за ней вслед.
Однажды пошел за ней в школу,
Что было против правил всех.
Но дети смеялись и радовались,
Увидев барашка в школе.
Поэтому учитель выгнал его,
Но он держался рядом со школой.
И терпеливо поджидал
Пока появится Мэри.
“Почему барашек так любит Мэри?”
-Нетерпеливо дети кричали.
“Видите ли, Мэри очень любит барашка”,
И без неё он скучает"- им учитель отвечает.