В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия

18 ! сократите текст julius caesar came to britain in 54 bc. a hundred years later the romans came again, and this time they stayed for four hundred years (43 ad until 410 ad).when the romans came to britain, they found it a land of forest and swamp. in order to move their troops rapidly, they made roads. camps for soldiers were constructed at road junc­ tions. these sites of old roman camps became centres of trade. their houses and roads, castles and theatres can still be seen. fthere are many examples of roman influence, it is evident in names of towns ending with: -caster,-chister,because “castrum” in latin denoted a fort, and “castra” — a camp. the romans were fond of warm water baths, and the city of bath owes its origin to the possession of naturally warmed spring.the romans didn’t need carpets — they had central heat­ ing under the floors of their houses. so they decorated their floors with mosaics. the mosaic of a dancing girl was found in a roman villa in susses. it is over 1,700 years old.one of the oldest buildings of the roman period is the lighthouse, or pharos, at dover.when the romans had departed (in 410 bc) the english swept over the country and destroyed almost all the civilization which rome had established. the anglo-saxonsdisliked liv­ ing in towns. they lived in small agricultural villages, and in houses mainly built of wood.in the 11th century england was invaded by the normans. this was the fifth and the last invasion of england. the norman invasion changed both the history and the language of britain.when king edward the confessor* of england died, he had no sons, and the anglo-saxonearl, harold was chosen to the throne. william, the duke of normandy who was a distant relative of the late king also claimed the english throne. in 1066 he began to gather an army to invade britain. at the end of september william’s army set up a camp at hastings. he promised land to all who would support him and many englishmen joined his army. william also asked the roman pope forhis support promising to strengthen his power over england. and the pope gave his support.the battle between the normans and the anglo-saxonstook place on the 11th of october 1066 at hastings. the normans outnumbered theanglo-saxonforces and were bet­ ter armed. theanglo-saxonhad a small cavalry mainly harold’s bodyguard, and were poorly armed.the battle lasted all day. the english fought hard but by late afternoon the normans were winning. harold’s two brothers died fighting and then harold was killed. the battle ended, the english forces withdrew. william became king of england, and because he conquered england he is called william the conqueror.the norman invaders brought with them norman archi­ tecture (you can still see a number of norman churches and castles), and the norman-frenchlanguage, which over the years mixed withanglo-saxonto form the modem english language​

Показать ответ
Ответ:
elank
elank
19.04.2022 14:20
Шоу написал пьесу
После того, как бедной цветочница, совершенно случайно, подслушал разговор между двумя джентльменами. Один из господ был профессором фонетики. Он говорил другому, что он мог бы научить необразованного человека говорить на хорошем английском языке. Девушка была очень заинтересована в том, что они говорили. Она пыталась услышать каждое слово.
Дело в том, что она должна была в течение долгого времени думал научиться правильно говорить, и теперь она увидела отличный шанс для себя. Если она улучшила ее манеру говорить владельцев большого цветочного магазина даст ей работу. Она спрашивает, два джентльмена, чтобы купить несколько цветов от нее и попытался поговорить там, но они не слушали ее и вскоре ушел.
На следующий день девушка пришла в дом профессора и попросил его дать ей уроки. Профессор был очень удивлен. Сначала он отказался, чтобы научить ее, говоря, что это было бесполезно даже пытаться, но потом он согласился.
Результаты первого урока были бедны. Она не могла производить правильные английские звуки и устал от бесконечных упражнений. Но вскоре процессор обнаружил, что она была умной девочкой. Она сделала большой интерес к ее уроки и никогда не пропускал шанс практиковать звуки. В результате, ее английский язык стал настолько хорошо, что люди, которые встречались с ней думали, что она была настоящей леди.
История девушки можно найти в одном из самых популярных пьес Бернарда Шоу.


I. Текст о ...
1) бедная девушка, которая упорно работала в ее английском.
2) работа профессора фонетики.
3) переливы богатого джентльмена.
4) работа цветочница.

II. Полное предложение по тексту.
Цветочница хотела ...
1) получить деньги от двух господ.
2) узнать, где жили два джентльмена.
3) взять уроки фонетики.
4) дают уроки фонетики.

III. Найти неверное утверждение.
1) Профессор фонетики давал уроки.
2) Цветок-девушка хотела получить хорошую работу.
3) Профессор может научить любого говорить на хорошем английском языке.
4) Профессор хотел, чтобы получить деньги от девушки.

Внутривенно ответ на вопрос.
Какой человек был профессором?
1) Он был человеком слова.
2) Он был известным человеком.
3) Он был ленивым человеком.
4) Он был бедным человеком.

V. Как вы можете объяснить, почему девочка начала посещать дом профессора?
1) Она хотела, чтобы найти богатого мужа.
2) Она хотела устроиться на работу в его доме.
3) Она хотела, чтобы улучшить ее фонетику.
4) Она хотела провести время с хорошей почтой.

VI. Выберите синоним подчеркнутое слово.
Она никогда не пропускал шанс практиковать звуки.
1) повод 2) возможность 3) событие 4) дело
0,0(0 оценок)
Ответ:
настя7589
настя7589
16.01.2022 04:56
Gulliver was born in the large family of a farmer. At school the boy learned well, so his father sent him to the university, for three years.  When the young man left the university, he worked with a doctor and learned the doctor's profession. Gulliver decided to learn navigation, too. After four years he began to work on the ship as a ship’s doctor. One day, when the ship was at the  sea for a long
time, there was a great storm. The ship broke to  pieces and only six people got into a small boat.  The men were
tired and couldn’t find  water. Soon the boat turned over and the men were in the water. Five of them were drowned.
But Gulliver swam well, and when he saw the  shore, he swam to it. He got out of the water and slept on the shore
for  many hours. When Gulliver woke up, he found that he was in a country where very, very small people lived. The name of the country was Lilliput. The little people were afraid of the Man — Mountain, as they named Gulliver. When they saw that Gulliver was a kind man, they let him go free. Gulliver lived in the
country for two years and then came back to England.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота