13. Make up and act out dialogues between:
1. The narrator and one of the pupils (discussing some possible ways of cooperation). 2. Two pupils of the class (discussing their new teacher and the atmosphere in class). 3. The narrator and his colleague (discussing the narrator's problems with his class).
(одно из трёх)
1. The sun has not risen yet, but the sky in the east is getting lighter every minute.
2. I saw you walking along the street the other day with a heavy bag.
3. I have not read the newspaper today.
4. It is very late, and trams have stopped running: we must find a taxi to get home.
5. How many times have you been to St. Petersburg?
6. At last I have translated this article: now I shall have a little rest.
7. We went to the country yesterday, but the rain spoilt all the pleasure.
8. My watch was going in the morning, but now it has stopped.
9. The lecture has not begun yet and the students are talking in the classroom.
10. She has just gone out.
11. She left the room a moment ago.
12. We have not solved the problem yet.
13. When did it all happen?
14. The morning was cold and rainy, but since ten o'clock the weather has changed and now the sun is shining brightly.
15. Show me the dress which you have made.
16. Oh, how dark it is! A large black cloud has covered the sky. I think it will start raining in a few minutes.
17. Oh, close the window! Look, all my papers have fallen on the floor because of the wind.
18. When did you open the window? — I opened it ten minutes ago
Удачи в учёбе!)
2. Сканирование информации
ответьте на эти вопросы в соответствии с текстом.
1. Что предлагает своим посетителям Национальный парк Йосемити?
2. что показывают слои каньона?
3. Что вы можете сделать в каньоне?
4. почему мальчики не говорят друг с другом по-испански?
5. откуда у Ибрагима деньги на эту поездку?
6. сколько существует добраться до Большого Каньона?
7. Делает Хосе любите путешествовать с большим количеством багажа?
8. сколько времени нужно, чтобы добраться до каньона от входа в парк?
9. какую птицу мальчик видел летящей?
10. кто стоял рядом с фотографией каньона?
11. с чем рейнджер сравнивает слои каньона?
12. что Ибрагим хочет исследовать?
13. что Жозе ел на десерт?
14. что было главным блюдом Ибрагима?
15. нашел ли Хосе их день великим?