1 Why did Kyz-Zhibek not marry the men who came to ask for her hand? A She wasn’t in love with any of them and she was waiting for true love. B They didn’t bring expensive gifts and had an unattractive appearance C They were not kings and princes. They were all poor. 2 Why didn’t Bazarbai want Tolegen to marry Kyz-Zhibek? A Because their families were great enemies. B Because he had another bride for him in mind. C Because Kyz-Zhibek wasn’t wealthy. 3 Which of the following is true about Tolegen? A He was the son of Bazarbai who was an enemy for the Kyz-Zhibek family B He was an ally of the Kyz-zhibek family who lived nearby in the steppe C He was the leader of a tribe. 4 What happens in the end? A Tolegen deceived Bekezhan and kidnapped Kyz-Zhibek B Kyz-Zhibek and Tolegen get married. C Kyz-Zhibek jumped off a cliff and kills with herself 5 What did Kyz-Zhibek's friends do when she told them about her dream? A They helped her find Tolegen B They comforted her C They immediately told about the terrible news по тексту
VII. Сообщите следующие , команды и восклицания, используя один из глаголов сообщения на стр. 337, 338, 339. 1. Кейт спросила Джона: «Вы принесете мои письма ?». 2. «Голоши, Юля!» воскликнула ее сестра. «Господи, разве ты не знаешь, что такое калоши?» 3. «Возвращайся немедленно!» мать сказала своей дочери. 4. «Иди прогуляйся по эспланаде», - сказала Сьюзен своей подруге. 5. «Быстрее! Быстрее! » - спросил смотритель у пожарного. 6. «Не кричи!» воскликнул он. «Что с тобой?» 7. «Я хочу, чтобы это напечатали », - сказал Гарри. 8. «Заботься о ребенке», - сказала она мужу. 9. «Ты сделал это специально», - сказала Джейн Гарри. 10. «Я не сниму обвинение!», - сказала она. 11. «Не подходи к нему! Это опасно! »- крикнул пожарный. 12. «Не лги мне, Филип», - сказала Энн. 13. «Лучше держитесь левой стороны», - сказал милиционер. 14. «Не плачь! Поднимите голову! », - сказал он мальчику. 15. «Послушайте, вы пропустили этот отрывок», - сказала учительница ученику.
1) Children who are bullied can often feel rejected and isolated and this can affect their emotional well-being as adults, too.
2. Как мы можем предотвратить и бороться с издевательствами в школах?
2) One of the most effective ways to reduce bullying in schools is to involve the whole school. Teachers, parents, support groups, student groups and individual students can work together to change children's attitudes and behaviours.
Proactive strategies in the school:
So, material can be included in the curriculum, especially in the PSHE classroom, by using videos, lectures and written material to engage students in discussions about bullying. It is to prevent bullying from occurring.
Reactive strategies to bullying
Reactive strategies are prepared reactions for when bullying occurs. They
aim to defuse the situation quickly and easily to keep children safe. Children shouldn't be encouraged to fight back, as the situation could be aggravated or a child could be seriously hurt.
VII. Сообщите следующие , команды и восклицания, используя один из глаголов сообщения на стр. 337, 338, 339. 1. Кейт спросила Джона: «Вы принесете мои письма ?». 2. «Голоши, Юля!» воскликнула ее сестра. «Господи, разве ты не знаешь, что такое калоши?» 3. «Возвращайся немедленно!» мать сказала своей дочери. 4. «Иди прогуляйся по эспланаде», - сказала Сьюзен своей подруге. 5. «Быстрее! Быстрее! » - спросил смотритель у пожарного. 6. «Не кричи!» воскликнул он. «Что с тобой?» 7. «Я хочу, чтобы это напечатали », - сказал Гарри. 8. «Заботься о ребенке», - сказала она мужу. 9. «Ты сделал это специально», - сказала Джейн Гарри. 10. «Я не сниму обвинение!», - сказала она. 11. «Не подходи к нему! Это опасно! »- крикнул пожарный. 12. «Не лги мне, Филип», - сказала Энн. 13. «Лучше держитесь левой стороны», - сказал милиционер. 14. «Не плачь! Поднимите голову! », - сказал он мальчику. 15. «Послушайте, вы пропустили этот отрывок», - сказала учительница ученику.
1. перевод первого вопроса: Как вы думаете,
каково это, когда над тобой издеваются?
1) Children who are bullied can often feel rejected and isolated and this can affect their emotional well-being as adults, too.
2. Как мы можем предотвратить и бороться с издевательствами в школах?
2) One of the most effective ways to reduce bullying in schools is to involve the whole school. Teachers, parents, support groups, student groups and individual students can work together to change children's attitudes and behaviours.
Proactive strategies in the school:
So, material can be included in the curriculum, especially in the PSHE classroom, by using videos, lectures and written material to engage students in discussions about bullying. It is to prevent bullying from occurring.
Reactive strategies to bullying
Reactive strategies are prepared reactions for when bullying occurs. They
aim to defuse the situation quickly and easily to keep children safe. Children shouldn't be encouraged to fight back, as the situation could be aggravated or a child could be seriously hurt.