1. …..is an ability to learn, understand and think about things. a) anxiety; b) response; c) illiteracy; d) intelligence.
2. Without emotions, we are just like….. .
a) cats; b) pets; c) robots; d) goose.
3. We should ….. our emotions.
a) control; b)wait; c) look; d) expect.
4. Some teens may become ….. and spend too much time with the computer.
a) interested; b) net addicted; c) depressed; d) adults.
5. Young people today are getting more economically ….. , but at the same time they become more pragmatic.
a) active; b) right ; c) wrong; d) depressed.
6. It is necessary now not only to help young people with some of their problems, but to pay more attention to the youth on a ….. level. .
a) democratic; b) first; c) political; d) pragmatic.
7. The ….. of our country depends on our younger generation.
a) control; b) family; c) understanding; d) future.
8. Statistics shows that the number of ….. marriages has dropped over the past decades.
a) registered; b) money; c) man-man; d) friends.
9. I have to do much homework and to read many foolish books, while some teachers don’t ….. that their subjects are not the most important thing in my life.
a) understand; b) watch; c) tell; d) describe.
10. Some of my friends found a ….. job in order to have an opportunity to earn some money .
a) part-time; b) best; c) most important; d) well-paid.
11. Parents should teach their children that smoking is ….. .
a) important; b) forbidden; c) dangerous; d) multinational.
12. Many young people think that ….. makes them look like an adult, look sexy.
a) dancing; b) education; c) party; d) smoking.
Прежде чем начать организовывать (1) стол, убедитесь, что у вас есть и он находится в неправильном / правильном (2) положении. Сначала поместите чистую грязную (3) скатерть и убедитесь, что на салфетке (4), правильно сложен, размещается на боковой пластине слева от положение плиты. Затем положите нож для масла / рыбы (5) на верх салфетки. Поместите основной нож и ложку / вилку (6) справа и слева от / над (7) тарелка, а затем нож первого курса и вилка снаружи их. Наконец, десерт ложка для супа (8) находится справа / слева (9) от ножа первого блюда. Бокал для вина находится над / снаружи (10) суповая ложка Не забудьте про горшочки с солью и перцем, вазу для цветов, и если это так утренний вечер (11), свеча. Они посередине в углу (12) стола. Если гость заказывает рыбу, нож основного блюда заменяется рыбный нож и вилка до / после (13) вы вносите основной заказ. Когда гость закончит первый курс, очистите стол, уберите столовые приборы, посуда, соль и перец оставьте бокал / миску (14). затем принесите десертное меню, чистую салфетку и ложку для супа (15) и раскошелиться. Они размещены на верхней части чистой салфетки справа от тарелки. должность