КАНТРОЛЬНЫЯ ПЫТАННІ І ЗАДАННІ 1. Дайце азначэнне назоўніку як часціне мовы.
назоўнікі?
2. Чым абумоўлена высокая ўжывальнасць назоўніка ў маўленні?
3. На аснове якіх прымет вылучаюцца адушаўлёныя і неадушаўленыя
4. Якія назоўнікі маюць форму толькі адзіночнага ці толькі мно
нага ліку?
5. Што абазначаюць агульныя і ўласныя назоўнікі?
6. У чым адметнасць канкрэтных і абстрактных назоўнікаў?
7. У чым адметнасць зборных і рэчыўных назоўнікаў?
8. Што называецца скланеннем назоўніка?
9. Якія назоўнікі адносяцца да 1, 2 і 3-га скланення?
10. Якія назоўнікі адносяцца да рознаскланяльных?
11. Якім твараюцца назоўнікі?
Перепишите текст, раскрывая скобки, вставляя, где это необходимо, пропущенные
буквы и знаки препинания.
с (не)запам...тных времен человек употребля...тв пищу (дико )р..стущие плоды и
ягоды обладающие (не)повт..римымар..матом. Клюква брусника черника малина
земляника наст... Ящиекл...довые в...таминов. В Ш. .Повнике содержится больше
B..тамина С чем в лимонах и ап..льсинах авр...бине в..тамина А больше, чем в
М.ркови.
Собрать плоды следу..Тв сухую погоду. Собра..ые влажными они портят..ся. Ягоды
сорва...ые в жаркую погоду быстро вянут так как содерж..т мен..ше сока.
(Не)льзясобрать (не)созревшие ягоды, лучше оставить их д.. зреть, чтобы) они
нал..лись соком и набрали найбольш..е кол..ичество в..таминов. (Не) соб..райте
загнившие(3) ягоды так как они (не) содержат цен..ых веществ и могут быть пр..чиной
порчи сырья.
При сбор.. ягод буд..теост..рожны и ак..уратныcт..райтесь (не) т.птать ягодные
куст..ки.
Сушите плоды в печах предварительно провялив на сонце(4). Чтобы) ягоды (не)
подгрели(2) и (не) сл..жались на сонце их (не)обходимо пер..мешивать. Сушен...ые
ягоды пр..меняются в основном как л..карство.
задание:
1)Горизонтальная схема сложных предложений. 2)Определить вид придаточного.
3)Синтаксический разбор первого предложения
d=b2-4ac
d=25-4*6=25-24=1 больше 0, 2 корня
x1= -b+корень из d, делённый на 2a
x2= -b-корень из d, делённый на 2а
x1=5+1:2=3
х2= 5-1:2=2
ответ:2 и 3
3)а=1 b= -2 c= -15
d=b2-4ac
d= 4-4*(-15)=4+60=64 больше 0, 2 корня
x1=-b+корень из d , делённый на 2а
x2=-b-корень из d:делённый на 2а
x1=2+8:2=5
х2=2-8:2= -3
ответ: -3 и 5
4)a=1 b=6 c= -40
d=b2-4ac
d= 36-4*(-40)= 36+160=196 больше 0, два корня
x1=-b+корень из d , делённый на 2а
x2=-b-корень из d:делённый на 2а
x1=-6+14=8
х2= -6-14= -20
ответ:-20 и 8
1) a=1 b=6 c=8
d=b2-4ac
d=36-4*8=36-32=4 больше 0, два корня
x1=-b+корень из d , делённый на 2а
x2=-b-корень из d:делённый на 2а
x1= -6+2:2=-2
х2= -6-2:2=-4
ответ: -2 и -4