В
Все
Б
Биология
Б
Беларуская мова
У
Українська мова
А
Алгебра
Р
Русский язык
О
ОБЖ
И
История
Ф
Физика
Қ
Қазақ тiлi
О
Окружающий мир
Э
Экономика
Н
Немецкий язык
Х
Химия
П
Право
П
Психология
Д
Другие предметы
Л
Литература
Г
География
Ф
Французский язык
М
Математика
М
Музыка
А
Английский язык
М
МХК
У
Українська література
И
Информатика
О
Обществознание
Г
Геометрия
Nurs147
Nurs147
11.06.2022 03:57 •  Алгебра

1) Какое уравнение моделирует линию? 2) Какое уравнение моделирует линию?

3) ничего

4) Диаграмма разброса представляет собой опрос, в котором учащихся просили оценить свое настроение в зависимости от того, сколько часов они проводят за занятиями спортом. Какое линейное уравнение лучше всего описывает данные на диаграмме рассеяния?


1) Какое уравнение моделирует линию? 2) Какое уравнение моделирует линию? 3) ничего 4) Диаграмма раз
1) Какое уравнение моделирует линию? 2) Какое уравнение моделирует линию? 3) ничего 4) Диаграмма раз
1) Какое уравнение моделирует линию? 2) Какое уравнение моделирует линию? 3) ничего 4) Диаграмма раз
1) Какое уравнение моделирует линию? 2) Какое уравнение моделирует линию? 3) ничего 4) Диаграмма раз

Показать ответ
Ответ:
stefa91
stefa91
04.01.2021 02:46
-a4b+a4c+a3b2+2a3bc-2a3c2-2a2b3-a2b2c-a2bc2+a2c3+ab4+2ab3c-ab2c2+2abc3-ac4-b4c+b3c2-2b2c3+bc4 ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— (a-b)•(b-c)•(c-a) Reformatting the input :

Changes made to your input should not affect the solution:

 (1): "c2"   was replaced by   "c^2".  2 more similar replacement(s).

Step by step solution :Skip Ad
Step  1  : c2 Simplify ————— c - a Equation at the end of step  1  : (a2) (b2) c2 ((—————•(a-c))+(—————•(b-a)))+(———•(c-b)) (a-b) (b-c) c-a Step  2  :Equation at the end of step  2  : (a2) (b2) c2•(c-b) ((—————•(a-c))+(—————•(b-a)))+———————— (a-b) (b-c) c-a Step  3  : b2 Simplify ————— b - c Equation at the end of step  3  : (a2) b2 c2•(c-b) ((—————•(a-c))+(———•(b-a)))+———————— (a-b) b-c c-a Step  4  :Equation at the end of step  4  : (a2) b2•(b-a) c2•(c-b) ((—————•(a-c))+————————)+———————— (a-b) b-c c-a Step  5  : a2 Simplify ————— a - b Equation at the end of step  5  : a2 b2•(b-a) c2•(c-b) ((———•(a-c))+————————)+———————— a-b b-c c-a Step  6  :Equation at the end of step  6  : a2•(a-c) b2•(b-a) c2•(c-b) (————————+————————)+———————— a-b b-c c-a Step  7  :Calculating the Least Common Multiple :

 7.1    Find the Least Common Multiple 

      The left denominator is :       a-b 

      The right denominator is :       b-c 

                  Number of times each Algebraic Factor
            appears in the factorization of:    Algebraic    
    Factor     Left 
 Denominator  Right 
 Denominator  L.C.M = Max 
 {Left,Right}  a-b 101 b-c 011


      Least Common Multiple: 
      (a-b) • (b-c) 

Calculating Multipliers :

 7.2    Calculate multipliers for the two fractions 

    Denote the Least Common Multiple by  L.C.M 
    Denote the Left Multiplier by  Left_M 
    Denote the Right Multiplier by  Right_M 
    Denote the Left Deniminator by  L_Deno 
    Denote the Right Multiplier by  R_Deno 

   Left_M = L.C.M / L_Deno = b-c

   Right_M = L.C.M / R_Deno = a-b

Making Equivalent Fractions :

 7.3      Rewrite the two fractions into equivalent fractions

Two fractions are called equivalent if they have the same numeric value.

For example :  1/2   and  2/4  are equivalent,  y/(y+1)2   and  (y2+y)/(y+1)3  are equivalent as well. 

To calculate equivalent fraction , multiply the Numerator of each fraction, by its respective Multiplier.

L. Mult. • L. Num. a2 • (a-c) • (b-c) —————————————————— = —————————————————— L.C.M (a-b) • (b-c) R. Mult. • R. Num. b2 • (b-a) • (a-b) —————————————————— = —————————————————— L.C.M (a-b) • (b-c) Adding fractions that have a common denominator :

 7.4       Adding up the two equivalent fractions 
Add the two equivalent fractions which now have a common denominator

Combine the numerators together, put the sum or difference over the common denominator then reduce to lowest terms if possible:

a2 • (a-c) • (b-c) + b2 • (b-a) • (a-b) a3b - a3c - a2b2 - a2bc + a2c2 + 2ab3 - b4 ——————————————————————————————————————— = —————————————————————————————————————————— (a-b) • (b-c) (a - b) • (b - c) Equation at the end of step  7  : (a3b - a3c - a2b2 - a2bc + a2c2 + 2ab3 - b4) c2 • (c - b) ———————————————————————————————————————————— + ———————————— (a - b) • (b - c) c - a Step  8  :Calculating the Least Common Multiple :

 8.1    Find the Least Common Multiple 

      The left denominator is :       (a-b) • (b-c) 

      The right denominator is :       c-a 

                  Number of times each Algebraic Factor
            appears in the factorization of:    Algebraic    
    Factor     Left 
 Denominator  Right 
 Denominator  L.C.M = Max 
 {Left,Right}  a-b 101 b-c 101 c-a 011


      Least Common Multiple: 
      (a-b) • (b-c) • (c-a) 

Calculating Multipliers :

 8.2    Calculate multipliers for the two fractions 

    Denote the Least Common Multiple by  L.C.M 
    Denote the Left Multiplier by  Left_M 
    Denote the Right Multiplier by  Right_M 
    Denote the Left Deniminator by  L_Deno 
    Denote the Right Multiplier by  R_Deno 

   Left_M = L.C.M / L_Deno = c-a

   Right_M = L.C.M / R_Deno = (a-b)•(b-c)

Making Equivalent Fractions :

 8.3      Rewrite the two fractions into equivalent fractions

L. Mult. • L. Num. (a3b-a3c-a2b2-a2bc+a2c2+2ab3-b4) • (c-a) —————————————————— = ———————————————————————————————————————— L.C.M (a-b) • (b-c) • (c-a) R. Mult. • R. Num. c2 • (c-b) • (a-b) • (b-c) —————————————————— = —————————————————————————— L.C.M (a-b) • (b-c) • (c-a) Adding fractions that have a common denominator :

 8.4       Adding up the two equivalent fractions 

(a3b-a3c-a2b2-a2bc+a2c2+2ab3-b4) • (c-a) + c2 • (c-b) • (a-b) • (b-c) -a4b+a4c+a3b2+2a3bc-2a3c2-2a2b3-a2b2c-a2bc2+a2c3+ab4+2ab3c-ab2c2+2abc3-ac4-b4c+b3c2-2b2c3+bc4 ————————————————————————————————————————————————————————————————————— = ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— (a-b) • (b-c) • (c-a) (a-b) • (b-c) • (c-a) Final result : -a4b+a4c+a3b2+2a3bc-2a3c2-2a2b3-a2b2c-a2bc2+a2c3+ab4+2ab3c-ab2c2+2abc3-ac4-b4c+b3c2-2b2c3+bc4 ————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————— (a-b)•(b-c)•(c-a)


Processing ends successfully

Latest drills solved(-4,7)to(94,-55)(5)/(7)+(4)/(y)=38(x+8/9)-9a2/(a-b)(a-c)+b2/(b-c)(b-a)+c2/(c-a)(c-b) 
0,0(0 оценок)
Ответ:
mors3
mors3
22.07.2022 15:35
1)-2x+1=-x-6
-2x+x=-6-1
-x=-7
x=7

2)3/8x=24;
x=24:3/8
x=24×8/3
x=64

2(0,6x+1,85)=1,3x+0,7
1,2x+3,7=1,3x+0,7
1,2x-1,3x=0,7-3,7
-0,1x=-3
x=30

Найдите значение числового выражения:
(2/7+3/14)(7,5-13,5)=

1) 2/7×7,5-2/7×13,5+3/14×7,5-3/14×13,5=

2) 7,5=7 5/10=7 1/2=(1+7×2)/2=15/2

3)2/7×15/2=15/2

4)13,5=13 1/2=(1+13×2)/2=27/2

5)2/7×27/2=27/7

6)3/14×7,5=3/14×15/2=45/28

7)3/14×27/2=81/28
8)15/2-27/7+45/28-81/28=
105/14-54/14-36/28=51/14-36/28=102/28-36/28=66/28=33/14=2 5/14

Упростите выражение:
1)5a-3b-8a+12b
-3a+9b

2)16c+(3c-2)-(5c+7)
16c+3c-2-5c-7=14c-9

3)7-3(6y-4)
7-18y+12=-18y+19
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Алгебра
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота